Resum de la reunió de la Plataforma contra la corrupció i per la dignificació de la democràcia amb el representants dels BLOC a l’Ajuntament de Palma.

pcc | 02 Agost, 2010 07:29

La reunió la va demanar el BLOC per tractar la proposta de Mesures contra la corrupció i per la dignificació de la democràcia que la Plataforma els va fer arribar el mes de juny.

Ens reunírem dimecres dia 28 de juliol a les 18.30h a la seu de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Palma.

Per part del BLOC assistiren a la reunió:

Nanda Ramon, Regidora de Cultura

Magdalena Palou, Habitatge

Joan Miró (en representació d'Eberhard Groske que va excusar la seva absència), Benestar social i participació

Toni Segui, Assessor ...

Toni Noguera, Joventut

Per part de la Plataforma contra la Corrupció:

Elisa Pons

Xavier Ramis

Apol·lònia Miralles

M. Francisca Simonet

M. Antònia Font

Primer de tot ens expliquen que han rebut la nostra proposta i que volen parlar amb nosaltres per dir-nos que a ells també els preocupa el tema i hi fan feina, per prevenir i evitar casos de corrupció com els que lamentablement hem viscut a les nostres institucions per part d’algunes persones que formen part de dos partits polítics diferents.

La Plataforma agraeix que ens hagin rebut i que ens donin totes les informacions que trobin pertinents. Els agraïm que ens rebin i els feim saber que son els primers, i els únics, de moment, que ens han cridat per comentar el nostre document de mesures contra la corrupció.

Els membres del BLOC ens lliuren un document que han proposat a la resta de grups municipals perquè formi part del Codi Ètic que redactarà l’equip de govern i que es vol dur al plenari de l’ajuntament per discutir-lo i aprovar-lo tan aviat com sigui possible.

Observam que algunes de les nostres propostes ja estan recollides en aquest primer document elaborat pel BLOC. Des de la Plataforma demanam que facin tot el possible per acabar de debatre i aprovar un document que pot ser molt útil ara i durant la propera legislatura, en què encara no sabem qui governarà. En aquests moments hi ha la sensibilitat i la necessitat d’aprovar un document d’aquestes característiques i la Plataforma considera que s’ha de fer abans que acabi l’any.

Demanam al BLOC que el document que nosaltres els hem presentat es debati a cada partit i que es dugui al debat del govern local, autonòmic i a la resta d’institucions on hi tenguin representació. Ens responen que promouran el debat i la presa de mesures dins aquestes institucions i que ho faran arribar al senador Pere Sampol perquè ho tracti al Senat de l’Estat, així com a Cayo Lara per debatre-ho al Congres dels Diputats.

També ens lliuren un document titulat: “Código del buen gobierno local” que es un text de la Federació estatal de municipis i províncies (FEMP) sobre el qual l’equip de govern hi fa feina de cara a elaborar el Codi Ètic.

Durant la reunió feim una lectura de tot el nostre document i s'obre un interessant debat i anàlisi sobre cada una de les mesures que nosaltres proposam.

Els donam les gràcies per haver-nos convocat en aquesta reunió i els deixam clar que sabem quins partits són els que estan tocats per la corrupció i que per a nosaltres no tots els polítics són iguals.

Els feim saber que defensam un model social basat en la democràcia, la responsabilitat de la representació dels interessos de la ciutadania duts a terme d’acord amb els principis que exigeix el desenvolupament de la funció publica, basats en la la legalitat de totes les seves actuacions, l’honradesa, i la transparència en la gestió del diners i els recursos públics, la voluntat d'incrementar la participació ciutadana i l’objectiu de promoure el bé comú.

Expressam també la nostra preocupació per la desconfiança que tots aquests casos de corrupció poden generar entre la ciutadania cap als polítics i cap al model democràtic. Per tant demanam una major transparència, i control en tots els assumptes públics.

Quedam que estudiarem els documents que ens han lliurat i si tenim res a dir ho farem tot d’una que tornem a començar la nostra tasca anual.

Estam pendents de rebre el document “Código del buen gobierno local” en format PDF per enviar-lo a tots vosaltres per fer-ne aportacions. Si no el rebem, escanejarem les fotocòpies que ens varen donar i el vos enviarem.