Manifest de la Plataforma contra la corrupció i per la dignificació de la democràcia

pcc | 20 Març, 2010 00:30

PLATAFORMA CONTRA LA CORRUPCIÓ

I PER LA DIGNIFICACIÓ DE LA DEMOCRÀCIA

Manifest

Les organitzacions socials de Mallorca que fa anys que defensam el nostre territori, que reconeixem la unitat de la llengua catalana i en defensam la normalització, que treballam per la cohesió social, la democràcia participativa i la igualtat entre homes i dones, volem una societat solidària, justa i sostenible i hem constituït la plataforma contra la corrupció i dignificació de la democràcia.

- Davant la crisi institucional i democràtica que vivim a les Illes Balears, provocada per l’actuació corrupta de destacats membres de determinats  partits polítics, que tots i totes coneixem, sortim al carrer i deim “ja n’hi ha prou”.

- Exigim una regeneració profunda, que dignifiqui i protegeixi les nostres institucions de la corrupció, acabi amb la impunitat de corruptes i corruptors, i no volem que les nostres institucions democràtiques tornin a caure en mans dels corruptes que tant ens han indignat.

- Volem acabar amb la tolerància a la corrupció, emparada dins la fal·làcia que “tots són iguals” tan estesa dins sectors de la nostra societat, i amb  el sentiment d’impunitat, que demostren la feblesa de la nostra democràcia.

- Volem que s’acabin amb les polítiques que utilitzen el poder per imposar interessos privats davant els interessos col·lectius; i no defensen ni el territori, ni la cultura, ni la llengua, ni la cohesió social, ni els serveis públics, ni accepten la participació ciutadana.

- Exigim una regeneració profunda, que impliqui acabar amb la impunitat legal i política de les persones corruptes, i dels corruptors.

- Exigim que els partits implicats demanin perdó i que es restitueixin els doblers malversats.

- Exigim que els partits polítics tornin a la ciutadania la il·lusió i l'interès envers els afers públics, que facin de la transparència i de l’honestedat puntals de la seva gestió, i que promoguin polítiques de participació ciutadana real, que incloguin la capacitat de fer propostes, de participar en les decisions i en els instruments de control de l'acció pública.

La desmobilització social ens ha portat a organitzar aquesta manifestació, per això  feim una crida als ciutadans i totes les organitzacions socials, a adoptar una actitud  activa, que ens retorni, a la ciutadania, la capacitat de marcar les iniciatives polítiques lluny de corrupteles i sempre en defensa dels interessos col·lectius. Per això:

CONTRA LA CORRUPCIÓ: PARTICIPACIÓ CIUTADANA !.

Palma, 20 de març de 2010

1. manifets i varis

com a ciutadana em sento satisfeta de saber que hi ha gent "anonima" que es posa davant d'una iniciativa com aquesta que, per dos cops en pocs dies, ha reunit a tanta gent a Palma a favor de la democracia i contra els /les corruptes i lladres. Aixi mateix vull deixar constancia que, suposant que el manifest i tot el que es va dir a l'entarimat, es va acordar entre totes les entitas, com a persones democratiques, que deim que defensam precisament aixo, la democracia i la participacio, com podem fer declaracions i parlaments tant racistes com el que varem escoltar ahir per part algun menbre i portaveu de la plataforma. Pel mateix matiu, crec que quan es va voler arreglar , va esser pitjor. Per tant demano que a properes convocatories es digui sols l'acordat entre totes les entitats, que ningu xarri o canvii ni una coma del que s'ha consensuat i que es canvii el portaeu de la plataforma.
    enhorabona a la gent que feis la feina ben feta i deixau hores i humor per aconseguir una societat mes justa

teresa | 21/03/2010, 12:53
  2. manifestacio 20 de març

Paco | 21/03/2010, 13:26
  3. manifestacio 20 de març

Quina llàstima de portaveu!!Em vaig sentir indignada davant les manifestacions del portaveu, quan cridava:NO EN VOLEM CAP QUE NO SIGUI DELS NOSTRES.Qui són els nostres? Per als assistents a la mani ,són les persones honrades, de bon cor, sigui d´on sigui el seu lloc d´origen.Els nostres no són els mallorquins lladres(Munar , Matas..),per això em va sorprendre molt sentir al portaveu cridar que ens venen a robar de fora,quan tots els assistents teníem ben present d´on són els polítics que ens han robat.Quan ho va voler arreglar al final
    encara va mostra més el "llautó".Persones com aquesta no poden actuar de portaveu en actes com el d´ahir.Enhorabona a totes les entitats que treballauper una Mallorca millor.

Margalida | 21/03/2010, 19:18
  4. enhorabona per la feina feta

He llegit els comentaris anteriors, i crec que tenen raó. No pot ser que una persona faci comentaris d'aquest tipus que a més, en voler adobar-ho encara ho emnpitjora...no ho devia sentir de bon de veres.
    Per altra banda, els de fora, no sabíem a qui es referia... na Munar ben mallorquina, en Nadal, no en parlem de "nissaga" i emparentat amb l'aristocràcia, en Matas amb avantpassats d'esquerres i ben mallorquins, la del ColaCao d'unpoble, tots, totes, no me'n surten "de fora" perquè en Massot, d'Andratx, i n'HIdalgo també d'Andratx...
    Bé enhorabona de bon de veres, i feis un escolt a aquest home que va fer de conductor de l'acte.
    La bona gent, la d'esquerres, no hauria de recordar aquesta patinada, i sí l'èxit de la convocatòria.

maria pia | 22/03/2010, 16:47